עוזי דיין


עוזי דיין שלא הצליח להתברג למקום ריאלי ברשימת הליכוד שייך לזן המיוחד של לוחמים, בוגרי היחידות המיוחדות, שבשרותם הצבאי קיבלו עיטורים ובפוליטיקה מתנהלים כמו עב"מים.

אחיינו של משה דיין, בנו של זוריק דיין ז"ל שנפל במלחמת השיחרור , החל כלוחם בסיירת מטכ"ל, טיפס להיות מפקדה והמשיך בקרייירה צבאית עד לתפקיד סגן הרמטכ"ל. בדרך סיים תארים במתמטיקה- פיזיקה בארה"ב. הוא, כמו לוחמים אחריםבוגרי סיירת מטכ"ל (אהוד ברק, אבי דיכטר, דני יתום) והקומנדו הימי (עמי איילון) התרסקו או מתרסקים בשדות הקטל של הפוליטיקה. עמי איילון יסד תנועה חוץ פוליטית יחד עם אנואר נוסייבה ויצר תקוות וציפיות למנהיגות אחרת, ניטחן עד דק במטחנת מפלגת העבודה.

עוזי דיין הקים מפלגת יחיד ולא נכנס לכנסת בבחירות הקודמות. לאחרונה ניסה לקפוץ לעגלת הליכוד שמובלת בידי חברו מהסיירת, ביבי. כמה שנים אהוד ברק ושכמותו יצטרכו כדי להפנים שהפוליטיקה והמפלגות (כולן) מתפקדות קצת שונה מהסיירת ?
מה חשב ממשיך שושלת דיין, שיחוסו המשפחתי שווה משהו במרכז הליכוד ? או שדי בהקמת מפלגה שמקימה נושא את השם דיין כדי שאזרחי ישראל יכניסו אותו לכנסת ?

אני לא טוען חלילה שעוזי דיין לא ראוי להיות חבר בבית המחוקקים, נהפוך הוא, הוא ראוי בודאי לא פחות מכמה עסקנים עלגים שפילסו את דרכם בעזרת קומבינות, אני רק תוהה איך יתכן שמי שידע לשנן מפה טופוגרפית של שטח אוייב לא מסוגל לקרוא מפה פוליטית/אנושית כל כך ברורה ולהבין שהדרך לרשימת הליכוד עוברת בהרבה בר מצוות וחתונות, הסתחבקויות עם כל מצורע וזב חותם בסניף נידח, כריתת בריתות ועוד. לא שזה טוב, לא שזה מכובד אבל אלו כללי המשחק ואני חושב שאולי מי שלא מבין כללים כל כך פשוטים אולי אני לא רוצה בכלל שישותף בהנהגת המדינה ?

אין תגובות: