הכה את המומחה

http://www.health.gov.il/oskimbbriut/rufim/index.asp
הקישור הנ"ל מוביל לרשימת הרופאים בישראל, כולל מספרי רשיון ותחומי ההתמחות. למה זה חשוב ? למשל על דלתו של רופא המשפחה שלי רשום: "ד"ר...... רופא משפחה וילדים". לפני זמן לא רב היה רשום רק "רופא משפחה". אני מחבב את רופא המשפחה שלי, בחור צעיר ונמרץ. הוא לא רופא ילדים.
כדי להיות רופא צריך ללמוד 6 שנים במוסד מוכר, לכתוב עבודת דוקטורט ולבצע שנה סטאז'. מי שעומד בכל הדרישות הללו מקבל תואר M.D (דוקטור לרפואה) ורשיון לעסוק ברפואה בישראל. טרם התמחות, הוא נחשב "רופא כללי".
כדי לקבל תואר מומחה ל.... עליו לעבור תקופת התמחות בד"כ 4-5 שנים וזה כולל גם רופא משפחה. כלומר רופא כללי הוא לא רופא משפחה ומי שלא עבר התמחות ברפואה משפחה לא אמור להתחזות ככזה. הענין הוא שאני לא בטוח שזה מוסדר בחוק. נדמה לי שמבחינת החוק כל מי שקבל רשיון לעסוק ברפואה יכול לבצע ניתוח לב פתוח - זאת לא עבירה. היתי מצפה שרק מי שסיים בהצלחה התמחות ברפואת משפחה יהיה זכאי לתואר רופא משפחה ורק מי שסיים התמחות ברפואת ילדים יוכל לרשום מעל דלתו רופא ילדים.
התפרסמה פעם כתבה על פלסטיקאים שהתמחותם היתה כירורגיה כללית או אפילו מקרים שבהם לא היו בעלי התמחות כלל !
השאלה היא האם כל חנון שקבל 750 בפסיכומטרי וגמר רפואה יכול לסדר ציצי.... בקיצור כן חוק - לא חוק טוב שמשרד הבריאות מאפשר לכל אחד לברר באינטרנט מה התמחותו של כל רופא.

זה לא היה גורע אם גם היה מצוין באיזה מוסד סיים את חוק לימודיו. אני לא מזלזל ברמת הפקולטה לרפואה באונברסיטת לטביה, שם ניתן ללמוד בהתכתבות, אבל היתי רוצה אפשרות לברר קצת יותר פרטים על האדם או הגברת שמציצים לי בגרון, באוזן או במקומות אחרים בגוף.

אגב רשיונו של ד"ר גונן שגב , לשעבר שר האנרגיה ומומחה לאקסטזי מוגדר: "מותלה לצמיתות" (מה זה מותלה ?)
שרק נהיה בריאים.

אין תגובות: